Dawka wiedzy dla eksporterów

10.12.2016

DAWKA WIEDZY DLA EKSPORTERÓW

Zakończyła się IV edycja Programu Rozwoju Eksportu. Podczas warsztatów wiodący eksporterzy z regionów dzielili się swymi doświadczeniami.

Program Rozwoju Eksportu (PRE) jest jedną z głównych inicjatyw  Banku Zachodniego WBK kierowanych do rodzimych przedsiębiorstw.  Eksport ma fundamentalne znaczenie dla polskiej gospodarki, jednak międzynarodowa ekspansja jest dla firm strategią niełatwą w realizacji.

Dlatego też przedsiębiorcy potrzebują pomocy i wsparcia: nowoczesnych narzędzi oraz wiarygodnej, wyczerpującej wiedzy i informacji kluczowych w takim procesie.

Czujemy się odpowiedzialni za dostarczenie klientom tych elementów – mówi Michael McCarthy, członek zarządu BZ WBK. Bank Zachodni WBK, zarówno w kraju, jak i za granicą, będąc częścią Grupy Santander, wraz z partnerami zapewnia wartość dodaną w postaci unikalnej obsługi biznesu międzynarodowego w ramach Programu Rozwoju Eksportu – dodaje McCarthy. Partnerami programu są Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, wywiadownia gospodarcza Bisnode, firma doradcza KPMG oraz internetowy gigant Google. Inicjatywie patronują Ministerstwo Rozwoju i Ministerstwo Spraw Zagranicznych.

Wymiana doświadczeń

IV edycja programu miała całkowicie nowy, warsztatowy charakter. Inspiracją do zainteresowania się przez przedsiębiorców eksportem lub do jego zwiększania były doświadczenia, którymi podzielili się przedstawiciele wiodących przedsiębiorstw eksportujących w 12 regionach. Wymiana doświadczeń i dzielenie się najlepszymi praktykami polskich, często rodzinnych, firm (liderów eksportu w danym województwie) było głównym założeniem IV edycji Programu Rozwoju Eksportu.  Już wcześniejsze wydarzenia miały bardzo praktyczny charakter. Prezentowaliśmy narzędzia i przekazywaliśmy wiedzę, którą przedsiębiorcy od razu mogli wykorzystywać, planując swoje strategie eksportowe.

Teraz poszliśmy o krok dalej. Zaprosiliśmy przedstawicieli firm, które już odniosły sukces na rynkach zagranicznych, aby opowiedzieli o swoich doświadczeniach– tłumaczy Robert Antczak, dyrektor sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej BZ WBK.  Wszyscy, którzy jeszcze nie eksportują lub już to robią, ale szukają dla siebie nowych możliwości, mogli szczegółowo przedyskutować swoje obawy i wątpliwości. Przy okazji poznali najlepsze praktyki biznesu międzynarodowego i dowiedzieli się, co jest kluczem do sukcesu za granicą – dodaje Antczak. Tak jak w poprzednich trzech edycjach, spotkania regionalne były uzupełnione o wirtualne i stacjonarne misje gospodarcze oraz warsztaty tematyczne.

Warsztaty PRE w Łodzi

24 listopada br. w Hotelu Andels`s w Łodzi odbyły się warsztaty dla lokalnych przedsiębiorców, podczas których firmy dzieliły się praktyczną wiedzą oraz doświadczeniem w zakresie eksportu na poszczególnych rynkach zagranicznych. Eksporterzy Łódzcy omawiali bariery i trudności w ekspansji zagranicznej  oraz wskazywali najlepsze narzędzia i praktyki, które pozwalają  je pokonać.  Warsztaty  spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem o czym świadczy ilość obecnych firm takich, które dopiero zaczynają przygodę z eksportem ale również takich, które eksportują  swoje produkty do ponad kilkudziesięciu krajów.

 

Bank Zachodni WBK chce być dziś partnerem nie tylko w zakresie obsługi bankowej, chcemy wspierać  naszych Klientów w rozwoju na rynkach zagranicznych, dostarczać wszelkich niezbędnych informacji  dotyczących danego rynku a także pomóc znaleźć odpowiednich i wiarygodnych kontrahentów za granicą- mówi Katarzyna Oracz, starszy specjalista ds. handlu zagranicznego w Banku Zachodnim WBK. Od naszych Klientów wiemy, że tego rodzaju spotkania są potrzebne a informacje podczas nich zdobyte są cennymi wskazówkami, które często dodają odwagi Firmom by szukać kontrahentów na całym świecie- dodaje Oracz.

 

 

WRÓĆ DO LISTY AKTUALNOŚCI