Startup Spark 2.0

14.12.2018

Znacie akcelerator Startup Spark w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej? Przez niecałe dwa lata doprowadziliśmy do współpracy 27. startupów z korporacjami, czego wynikiem było rozwijanie innowacyjnych produktów i usług oraz wprowadzanie ich na rynek.

                                       

Przyszedł czas na Startup Spark 2.0, program kilkukrotnie większy i wzbogacony zdobytymi doświadczeniami w skalowaniu młodych technologicznych firm. Pozyskaliśmy finansowanie (prawie 15 mln zł, czyli niemal trzy razy więcej, niż w pierwszym programie), które pozwoli nam doprowadzić do akceleracji nawet około 70. startupów z województwa łódzkiego i z całej Polski. – To u nas bije startupowe serce województwa łódzkiego. Mamy świetnych partnerów, to duże, w tym polski firmy oraz globalnie i łódzkie lokalne-globalne koncerny – podkreśla Marek Michalik, Prezes ŁSSE S.A.

Skoncentrujemy się na obszarach przemysłu 4.0, w tym przemysłowego internetu rzeczy, sztucznej inteligencji, rozszerzonej rzeczywistości i cyberbezpieczeństwa. – Przed nami dwa lata ekscytujących przedsięwzięć biznesoych, poszukiwanie rozwiązań, produktów i usług dla partnerów, które liczymy, że w co najmniej 40 proc. zakończą się komercjalizacją, sprzedażą startupów do dużych firm, tak jak w rundzie pilotażowej – mówi Agnieszka Sygitowicz, Wiceprezes ŁSSE S.A.

Współpracować będzie z nami kilkunastu partnerów biznesowych, inwestorzy ŁSSE, korporacje spoza Strefy oraz firmy z Łodzi. – Jesteśmy przekonani, że współpraca ze startupami umożliwi nam lepsze dopasowanie naszych rozwiązań do potrzeb klientów. Innowacyjność, świeże spojrzenie na biznes, szybkość reakcji oraz elastyczność – te cechy przekonały nas do rozpoczęcia kooperacji ze startupami.” – podkreśla Krzysztof Góra, dyrektor handlowy działu Bosch Building Technologies.

– W pewnym momencie rozwoju firmy, przedsiębiorca napotyka sufit. Razem z innowacyjnymi startupami można ten sufit przebić – mówi Darek Malaczyński, założyciel i współwłaściciel Indigo Nails Lab Polska.

– Przed nami perspektywa optymalizacji biznesu, synergii usług, nowa oferta, w tym z wykorzystaniem technologii 5G. Jestem przekonany, że w wymiarze zaawansowanego internetowego marketingu, 5G zrewolucjonizuje to co do tej pory dostarczamy klientom. – mówi Zbigniew Nowicki – Dyrektor Zarządzający Bluerank.

Dla Procter & Gamble, Polska jest ważnym centrum tworzenia innowacji. Jedną z dróg tworzenia nowych rozwiązań jest praca ze startupami. Z doświadczenia wiemy już, że na drodze tej współpracy mogą powstać prawdziwie innowacyjne rozwiązania. Dla startupów, współpraca z P&G oznacza możliwość wdrożenia wspólnie wypracowanych rozwiązań na światową skalę. Jest to jednocześnie okazja do rozwoju własnych umiejętności biznesowych – komentuje Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej P&G w Europie.

WRÓĆ DO LISTY AKTUALNOŚCI