Wizyta japońskich dziennikarzy w Łodzi

17.03.2014

W dniach 13-15 marca br. Łódź i Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną odwiedzili przedstawiciele firmy Silver Stone, wydawcy magazynu o Polsce pt. „RISING Polska”. 

 

Ustalenia w zakresie przyjęcia gości przez ŁSSE zostały dokonane przez Prezesa Sadzyńskiego wraz z Ambasadorem RP w Tokio Cyrylem Kozaczewskim oraz Radcą Miklaszewskim, podczas misji do Japonii w listopadzie 2013r.  Zespół ekspertów, poza Łodzią, odwiedził Warszawę, Wrocław i Śląsk. 

Celem wizyty w Łodzi była prezentacja miasta jako stolicy mody (Fashion Week Poland) i designu oraz potencjału inwestycyjnego Regionu Łódzkiego dla japońskich firm i inwestorów.  

W trakcie wizyty przewidziano m.in. spotkanie w Strefie w celu zaprezentowania oferty inwestycyjnej oraz w Łódzkim Regionalnym Parku Naukowo–Technologicznym. Dodatkowo goście mieli okazję spotkać się z przedstawicielami Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi oraz Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną im. L. Schillera w Łodzi. Odwiedzili również łódzkie muzea: włókiennictwa, kinematografii oraz Miasta Łodzi.

Ponadto goście zapoznali się z postacią Jana Karskiego, znanego łodzianina, w związku z setną rocznicą urodzin oraz promocją jego biografii w Japonii. 

 

Skład zespołu:

– Pani Mikiko Nakano, dyrektor i fotograf, 

– Pani Kaoruko Naruoka, redaktor i autorka artykułów,

– Pani Wei Liang, redaktor i tłumacz. 

 

Projekt realizowany był w ramach istniejącej współpracy pomiędzy Ambasadą RP w Tokio a firmą Silver Stone. „RISING Polska” to pierwsza tego typu kompleksowa publikacja o naszym kraju w języku japońskim, stanowiąca „fotografię” współczesnej Polski. „RISING Polska. Vol. 2” – publikacja japońskojęzyczna w nakładzie 30 tys. egz. dostępna jest w sprzedaży w sieci księgarni wydawnictwa Kinokuniya na terenie całej Japonii. Magazyn jest również bezpłatnie dystrybuowany do głównych ośrodków decyzyjnych w Japonii: Kancelarii Premiera, ministerstw, agencji rządowych, władz lokalnych a także do ambasad, najważniejszych korporacji oraz mediów.

Pierwszy numer magazynu, wydany z sukcesem w styczniu 2013 r., zwrócił uwagę wielu wpływowych osób i ośrodków opiniotwórczych w Japonii. Celem drugiego jest promocja Polski w Japonii, polskich firm i instytucji zainteresowanych działalnością w tym kraju, jak również relacji polsko-japońskich. 

Wizyta przedstawicieli mediów z Japonii wpisuje się w działania Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej kontynuujące promocję gospodarczą Strefy i Łodzi w Japonii.

 

WRÓĆ DO LISTY AKTUALNOŚCI