Cosmetic Valley – misja firm francuskich w Łodzi

12.06.2014

W dniach 10-12 czerwca Łódź odwiedzili przedstawiciele francuskiego klastra Cosmetic Valley złożonego z 800 firm z branży kosmetycznej.

Gości powitał w Łodzi Tomasz Sadzyński – Prezes Zarządu ŁSSE S.A. oraz Marc Boudin – Dyrektor Alliance Francaise. Podczas wizyty, firmy zapoznały się z potencjałem inwestycyjnym dla sektora w Regionie Łódzkim i Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej,  a także miały możliwość nawiązania kontaktu i współpracy z inwestorami ŁSSE z branży kosmetycznej, medycznej i farmaceutycznej. 

Cosmetic Valley - misja firm francuskich w Łodzi Cosmetic Valley - misja firm francuskich w Łodzi Cosmetic Valley - misja firm francuskich w Łodzi 

Delegacja, z Panem Jean Luc Ansel, dyrektorem Cosmetic Valley, odwiedziła również siedzibę ŁSSE S.A. w celu omówienia szczegółów działalności klastra. 

W Regionie Łódzkim funkcjonuje ponad 50 firm kosmetycznych i farmaceutyczno-medycznych (m.in. Venita, Fresenius Kabi, ACP Pharma, Delfarma, Pharmena). 

– Dzięki atrakcyjnym warunkom udało nam się zachęcić do inwestycji w Łódzkiej SSE 15 firm z sektora farmaceutyczno-kosmetycznego jak m. in. Sandoz, Procter&Gamble, Medana, Mabion, Adamed, Aflofarm, Sensilab (d. Polfa Łódź) czy Pelion – mówi Tomasz Sadzyński, Prezes ŁSSE S.A. – Łącznie inwestorzy utworzyli ponad 3,5 tys. miejsc pracy.

Świetna lokalizacja, ulgi podatkowe, bogate tradycje przemysłowe oraz pełne wsparcie we wdrażaniu procesu inwestycyjnego powodują, że Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna jest idealnym miejscem dla inwestorów z sektora kosmetyczno-farmaceutycznego chcących rozwijać swoją działalność.

ŁSSE posiada atrakcyjną ofertę inwestycyjną z gotową infrastrukturą zawierającą również tereny typu greenfield pod budowę zakładów produkcyjnych. W usytuowanych w centralnej Polsce 45 podstrefach dostępne  są liczne, zaopatrzone w media i posiadające dogodny dojazd działki inwestycyjne. ŁSSE oferuje kompleksową obsługę inwestora.

Najlepszą rekomendacją Łódzkiej SSE są jej osiągnięcia. W ciągu 17 lat działalności wydanych zostało 249 zezwoleń, inwestorzy łącznie stworzyli ponad 29 tysięcy miejsc pracy, a wartość inwestycji przekroczyła 2,5 mld Euro. 

Od kilku lat sektor farmaceutyczno-kosmetyczny stanowi priorytet zarówno dla centralnych, regionalnych, jak i lokalnych władz. Ministerstwo Gospodarki wybrało branżę kosmetyczną jako jedną z 15 branż promujących polską gospodarkę na rynkach zagranicznych. W 2011 roku polski rynek kosmetyczny osiągnął wartość 3,3 mld euro, co plasuje go na szóstej pozycji w Europie. 

Cosmetic Valley - misja firm francuskich w Łodzi Cosmetic Valley - misja firm francuskich w Łodzi 

Cosmetic Valley (z siedzibą w Chartres) – stowarzyszenie non – profit tworzy 800 firm z czego 80 % to MŚP, które tworzą 70 tys. miejsc pracy, ich obrót to 18 mld EUR. Swoim obszarem działań obejmują 7 uniwersytetów z liczbą ok 100 tys. studentami oraz 200 laboratoriów, w których pracuje ok. 8 tys. pracowników. Potencjał Klastra pozwolił na przeprowadzenie 113 projektów badań wartych 217 mln EUR.

Klaster powstał w 1994 roku (Ok. 20 firm utworzyło stowarzyszenie zawodowe z prezesem Jean-Paul Guerlain). Stowarzyszenie uzyskało wsparcie od władz lokalnych oraz instytucji rządowej ds. planowani rozwoju gospodarczego w oparciu o potencjał regionu – DATAR. 0bszarem swojego działań obejmuje: Centrum Francji,  Ile-de-France, Górna Normandię. Uniwersytety i inne instytucje szkoleniowe wnoszą swoje doświadczenie do klastra. W 2005 r. Dolina kosmetycznych została określona jako “klaster konkurencyjności” przez Międzyresortowy Komitet ds. Rozwoju i konkurencyjność regionów (CIACT).

Dolina kosmetyczna składa się z części biznesowej (College Corporate) oraz  B&R ( Research, Higher Education and Training College). Strategię konkurencyjności określa komitet wykonawczy (przedstawiciele państwa, władze lokalne które finansują działania klastra, Regionalna Izba Handlu i Przemysłu w regionie). Rolę administracji pełni komitet sterujący składający się z zarządu, wspieraną przez komitet techniczny składający się z przedstawicieli organów rozwoju gospodarczego regionu.

Cosmetic Valley:

– wspiera nawiązywanie relacji pomiędzy producentami kosmetyków i perfum (poszukiwanie dostawców, organizacji wizyty delegacji zagranicznych, warsztaty tematyczne),

– wspiera projekty R&D (R&D project Engineering, Technological Watch, spotkania “Connexions R&D”,

– wspiera eksport (targi międzynarodowe, promocja gospodarcza)

– wspiera rozwój gospodarczy regionów (promocja gospodarcza, HR i szkolenia)

Więcej o klastrze na stronie internetowej Cosmetic Valley

 

 

WRÓĆ DO LISTY AKTUALNOŚCI