Jak zdobyć rynek niemiecki?

03.06.2022

Re_enter to program stworzony przez ŁSSE z myślą o firmach zainteresowanych sprzedawaniem swoich towarów czy usług poza granicami Polski. Udział w programie jest bezpłatny. Jego częścią są spotkania, podczas których firmy otrzymują wiedzę niezbędną do postawienia pierwszych kroków na zagranicznych rynkach. Kolejne spotkanie już 14 czerwca w siedzibie ŁSSE w Łodzi, będzie dotyczyło rynku niemieckiego.

 

 „Re_Enter Germany” odbędzie się 14 czerwca w godzinach 11:00 – 14:00 w siedzibie Łódzkiej SSE przy ul. Tymienieckiego 22G. Spotkanie jest bezpłatne i otwarte dla przedsiębiorców. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc konieczna jest jednak rejestracja której można dokonać klikając w LINK

Program wydarzenia naszpikowany jest wiedzą ekspercką. Piotr Lesiak z Polsko – Niemieckiej Izby Przemysłowo – Handlowej opowie o potencjale i możliwościach jakie stwarza rynek niemiecki. Podzieli się też praktycznymi wskazówkami dla tych, którzy chcieliby rozpocząć eksport lub zwiększyć swoją rozpoznawalność wśród niemieckich konsumentów. Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH we Frankfurcie przedstawi charakterystykę tamtejszego rynku i skalę polskiej obecności na nim. Katarzyna Sokołowska z NRW Invest przygotowała wystąpienie pt. „Nadrenia Północna Westfalia – raj dla eksporterów”. Poza tym wystąpi też Katarzyna Kaim – Mierzwicka z firmy doradczej CRIDO z ważnym tematem „Wsparcie dla eksporterów, nie tylko finansowe”. W wydarzeniu wezmą także udział przedstawiciele Ambasady Niemiec w Polsce.

Rozpoczęcie eksportu to ważny krok w działalności każdego przedsiębiorcy. Kto się na niego zdecydował, wie ile czasu kosztuje zbadanie zagranicznego rynku, zdobycie kontaktów, nawiązanie współpracy z zagranicznymi pośrednikami itd. Droga eksportowa nierzadko okupiona jest błędami czy drobnymi niepowodzeniami – to naturalna kolej rzeczy. Łódzka Strefa jako instytucja wspierająca przedsiębiorców stworzyła projekt Re_Enter by ułatwić polskim przedsiębiorcom tę drogę.

– Wskaźniki pokazują że polskie firmy coraz więcej eksportują i inwestują za granicą. Widzimy postęp,
ale nadal nie jest on satysfakcjonujący. Jak dokonamy podziału na małe i duże firmy, to oczywiście zauważymy że najwięcej eksportują duże firmy. Tak jest nie tylko w regionie łódzkim i Łódzkiej Strefie. Dlatego uznaliśmy że jest jeszcze wiele do zrobienia w kwestii promowania eksportu, szczególnie wśród firm z sektora MŚP. Kapitał niemiecki w Łódzkiej Strefie jest jednym z dominujących jeśli chodzi o inwestycje zagraniczne. Niemcy są ważnym partnerem biznesowym, więc zbadanie możliwości eksportowania towarów i usług do naszych zachodnich sąsiadów jest naturalnym krokiem – mówi Marek Michalik, prezes Łódzkiej SSE.

 

 

Łódzka Strefa napędza inwestycje

Blisko 400 firm zrealizowało w Łódzkiej Strefie ponad 500 inwestycji. ŁSSE w rankingach fDi Magazine od lat klasyfikowana jest w TOP 10 stref na świecie. Tylko w ubiegłym roku w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej firmy rozpoczęły 76 inwestycji. Wśród nich marki takie jak: Kellogg’s, Moderna, LPP, Kupiec, Husqvarna czy Wella. To wynik dwukrotnie lepszy niż w latach sprzed pandemii Covid. W tym roku na rynek inwestycyjny oddziałuje także konflikt na Ukrainie, a mimo to zainteresowanie Łódzką Strefą nie słabnie. Firmy chętnie sięgają po zwolnienie z podatku dochodowego jakie oferuje Strefa w zamian za zrealizowanie inwestycji. Ten prosty mechanizm pozwala osiągnąć ulgę nawet w wysokości 60 proc. wartości inwestycji.

WRÓĆ DO POPRZEDNIEJ STRONY